18 april 2013

torsdagslista


Vad har du på dig?
Blå byxor (som håller på att falla sönder), sockor, vitt linne och vit tröja, gul kofta och gul-vit scarf. Ser ut som någon slags bakfull SD-människa (måste med det kanske gå och byta om, om jag orkar). Har även illröda naglar och noll smink.

Hur mår du?
Jag mår ganska fint men är så himlans trött. Vet jetlag och allt sånt där men jag sov ju 11-07 helt rätt?! Är å andra sidan nästan alltid trött så.

Vad önskar du just nu?
Kanske att det redan ska vara lördag och att jag får hänga med Peter en hel dag och bara göra ingenting? Älska den planen efter typ åtta veckor av aktiviteter.

Vad har du ätit idag?
ÄNTLIGEN min standardfrukost igen; solrosbröd med avocado och tomat, flingor banan och rismjölk. En macka till till lunch, orkade liksom inte gå utanför dörren för att skaffa mer mat.

Vad ska du göra imorrn?
Orka ta mig för lite saker; typ jobb. Tvätta, feja, få tillbaka vardagsfeeling och laga något riktigt sanslöst jävla gott till middag. Tänker tossade potatisar, potatismos eller gratäng. Har mycket potatisfeeling iaf.

Och till helgen?
Absolut ingenting. Alltså älsket på det. Tänkte bli bästis med sängen och typ ligga under täcket och läsa ut någon bok, se slöserier osv. Åh, längt.

Vem saknar du?
Just nu mest mina vänner. Fick mersmak av de där 23 timmarna i Stockholm. Hann liksom inte prata tillräckligt med någon?

Senaste köp?
Det måste väl varit frukostinhandlingen till idag. Se vad jag åt imorse, det köpte vi.

Vad skrattade du senast åt?
Åh, vet inte, så himla mycket i måndags men allt är lite inlindat i ett lycko-rus-småfylle-töcken och jag minns bara KÄNSLAN. Den känns ungefär så här dock: !!!!!!

Vad grät du senast åt?
På sista planet inom Sverige och Peter sa att det var irriterande att jobba med mig. Mvh labil kvinna som inte fått någon egentid på sistone och får panik av minsta lilla. Det löste sig även väldigt fint sedan.

Vem sov du senast med?
Peter, sked, inatt, precis som varje natt.

Vad läser du just nu?
The Sisters Brothers av Patrick Dewitt. Inget mästerverk men på precis den nivån jag mäktar med just nu.

Senast sedda film?
Såg tre filmer på flyget; Silver linings playbook (3/5), Ice Age: Continental Drift (4/5 pga höll mig vaken JÄTTEBRA!), Les Misérables (3/5). Försökte börja se på Anna Karenina men orkade inte, såg någon skräpig amerikansk serie istället.

Vilken svordom använder du mest?
Fan och jävla.

Vem var den senaste som ringde dig?
Mamma.

Har du dejtat någon av en annan religion?
Alltså jag har ju ingen religion, är ju ateist and all that. Kan inte minnas att jag dejtat någon som varit troende, men det är väl inte otroligt?

Senast 3 inkomna sms?
”Thank u! I cant believe u worked on it while away! Too kind! Thanks a million. Talk soon. Mayb a quiet catch up over the weekend? We all hav colds. Yummy. Xx”
“Ja”
”Är du vaken?”

Vad stod de i ditt senaste skickade sms?
“Är ganska slut. Oklart om det är jetlag eller sjukdom. Är det okej om jag tar det lugnt idag?”

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Engelska med Richard, helst när vi körde rappakalja.

Vilken är din favoritfrukt?
Är jordgubb en frukt? Om inte pink lady apples, iaf just nu.

Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Åh, inte vet väl jag? Ingen jag kan komma på.

Vad är du rädd för?
Döden, att vi är så små i stora världsrymden och stora insekter.

En person du tycker är snygg?
Alltså, vet att jag låter sappy och tråkig men Peter.

Blir du lätt svartsjuk?
Nej, det tror jag inte. Kan ha sjukt dåligt självförtroende ibland och kräva massa bekräftelse men alltså, svartsjuka är inte samma sak.

Din favoritkaraktär ur en serie?
Jag tänker svara halva casten ur Gilmore Girls. Note to self; se igenom alltihopa en gång till.

Vem skrev senast åt dig på facebookchatten?
Elin <3 p="">
Vilket språk hade du velat lära dig?
Vore trevligt att kunna franska ordentligt, men är ärligt nog inte så superpepp på att lära mig ett till språk.

Vad för sorts killar faller du för?
Sådana med lockigt hår och skägg, stora varma kramar, mjuka läppar, sjuk omtanke, roliga, som uppskattar söta djur och konstig humor.

Vart vill du åka just nu?
Precis ingenstans. Längtar så efter att få vara hemma och skräpa. Är mentalt rätt pepp på Japan i maj/juni dock.

Vad önskar du dig i födelsedagspresent?
Inget alls. Fick en hel bunt födelsedagspresenter i år och jag visste inte riktigt hur jag skulle hantera det. Mina vänner = finaste.

Inga kommentarer: