02 december 2007

eh.

jag tror jag nästan lyckats med vad jag ville.
jag har ett jobb. ett jobb där jag gör det jag ville.
en lägenhet och sambo och stabilitet.
trygghet.

i fel stad.
fast jag visste ju att jag skulle hamna här.
men det blev så abrupt, så snabbt.
i fel stad.

och jag har vänner och bekanta här och där, men det är inte riktigt samma sak.
och jag blir oväntat gräsänkling en dag och plötsligt bara.
jag vet inte.
och jag ringer och hör hur de fikar hör alltihopa och det kniper i magen det kniper och jag går och köper en badrumsmatta inslagspapper diskhandskar servetter whiskyglas hushållspappersrulleshållare. jag shoppar och åker hem och pallar inte att bli bjussad på middag av mor och far orkar inte sitta där och prata eller vad vi nu ska göra så istället är jag här.
på golvet nedanför soffan och.
äh.
dravel.

jag tänker bara lite för mkt när jag är ensammen.
darn.

2 kommentarer:

Anonym sa...

bara så du vet. det är tomt här utan dig. ett stort jävla hål. aj löv jo!

Anonym sa...

Alltså, det lät nästan värre här än det gjorde när vi pratade om det.