23 december 2007

ms fix

det är jul imorrn. dvs det är massor o göra. jag har inte köpt några julklappar (ska köpa till syskonbarnen idag, resten får banne mig klara sig utan. vi köper iofs normalt inga iaf), inte julpyntat direkt, nada. TOKSKÖNT.
jag förstår inte riktigt hur man liksom kan acceptera all förjäkla julstress för en dags skull? jag har hellre en hel bra månad i lugn o ro om kvällarna och en HELT OKEJ julafton. (eller mer än okej. den inkluderar glögg, pusselläggande, INGE JÄVLA JULMAT och kanske ett glas vin, det är fan mer än helt okej, det är GULD!)

så idag ska jag laga icke-julmat. eller inte laga så mkt idag, mest förbereda inför imorrn. typ apelsinsallad, melonsallad, fyllda månar, gu(a)ca(mole), och världshistoriens onyttigaste godis (se leilas goodies).

sen ska jag packa. jag ska leva i min resväska i nio dagar nu. eller tio. nio nätter. under jul kör jag:
hemma-ropsten-hemma-gnesta-öret-boden-hem!
långledigt till o med 3 januari - LO-VE-LY!

snart ska jag diska. diska o plocka och sen träna och sen kommer kalle och då ska vi handla. djpt andetagt: and here we go!

Inga kommentarer: