26 maj 2011

mat igen alltså, det finns no way of stopping the hunger.

Det känns ju inte helt på topp att så himla många inlägg handlar om min hunger. jag menar, vad visar det på att jag är för slags mänska, egentligen? finns det ingen måtta på hur mkt hunger en enda person kan känna? uppenbarligen inte.

just nu försöker jag iaf dränka det hela med vad som kan vara nästan-ekvatoriska-halvklotets tråkigaste vaniljte. seriöst. saknar te. i lsitan på saker jag ska göra när jag är hemma nästa vecka finns:

  • dricka te! RIKTIGT te! hemma hos maria helst. 
  • fläska ner mig i en BEKVÄM soffa. Åh, alltså, bekväm soffa, drömmen!
  • äta tzay
  • dricka mitt favvovin, mmm. (sauvignon de bordeaux, #4184 på systan) även kallat "nässelvinet"
  • hänga med fölk i kopiösa mängder
  • äta äta äta, typ:
    • tzay satay på koh pangan
    • göttansbrödet på chutney
    • ett glas vitt på random ställe
    • palak paneer på curry corner (!!!)
    • osv i all oändlighet
    • HUSHÅLLSOST för bövelen. åååh, gärna tillsammans med jordgubbsrabarbermarmelad och nybakad levain från sumpan-bageriet.
nu ska jag sluta lista. iaf det här. måste göra en lista idag, bara känner det. listdag. 


ps. vi har testat salladsföretaget idag igen. nu återstår bara o se om de lyckas dyka upp i tid. de har 3 min på sig. åååh. ds.

Inga kommentarer: