26 maj 2011

sa ni lista?

snodd av Linn på Just Another Fucking Blog, som i sin tur snodde den av Inte Skyldig.

Just nu tänker jag på mat, säger jag ju! (tydligen var salladsfirman här o lämnade sallader, men bara en. fan vet när nästa kommer).
När jag vaknar på morgonen vill jag somna om, men för det mesta tvingar P upp mig.
Min mobiltelefon är skitjobbig. jag saknar min iphone.
Imorgon kommer jag jobba, träna och hoppashoppas göra ngt roligt efter det.
Ikväll skall jag åka och betala säng + soffa i east cantonments, sen hem o kolla på när P lagar mat.
När jag bakar så .
Sist jag grät var för någon vecka sen när jag var himla trött o himla frustrerad på det här landet.
Kärlek är fint och alldeles oumbärligt.
I somras var jag nygift, i etiopien och volontärade, i paris o shoppade, i sthlm och hängde på uteserveringar.
Jag pratar svenska på samma dialekt som den jag pratar med. annars gärna smygbrittisk engelska.
Jag lyssnar på senaste skivan med veronica maggio och tokpeppar på sverigehäng med alla mina fina vänner.
Jag är sämst på att vänta. det är liksom inte min grej. och att vänta o inte få ngn info - döden. SL/SJ ni är förlåtna allt - er kan man fråga och man får svar. här ba: "oh? there was a bus at 10? it's here any minute now" när klockan är 13 och man får ändå vänta 2 timmar (utan tillstymmelse till mer info!) på att den dyker upp (sen dör den innan den ens kommit en tredjedel av vägen också..).
Jag är bäst på att peppa, komma på idéer och allmänt hänge mig åt projekt o grejer.
Den bästa känslan att somna på Ps arm (ja, jag är PRECIS så sappy o kär. lev med det), eller att evighetsprata med vänner om allt möjligt.
Jag är rädd för småkryp (läs = spindlar), höjder högre än 1 meter, att ramla och slå upp huvudet så att lite hjärna sipprar ut, döden och zombies.
När jag lagar mat är jag mest så himla stolt för att jag gör det. det händer ju inte mer än kanske max någon gång i veckan.
Jag brukar få komplimanger för att har "så mkt go" (gawd, citat ngn annan, ej mig!), o är så himla snäll. tror jag iaf.
Jag glömmer aldrig 12 juni 2010. och sommarstockholm. bra kombo det där.
Jag vill ha semester. himla tur att den börjar nästa vecka.

Inga kommentarer: