21 september 2011

Ode till mig

Ngn blogg jag följer länkade imorse till det här inlägget. Så himla bra, så himla fint, så himla träffande på mig (och så många med mig). Så jag tänkte bli bättre på det också, på vad JAG vill.

Mina höstlöften blir därför:

  • Tacka nej till konflikter där jag inte vill/har något att göra med. Gäller framförallt familjekonflikter (testa att försöka medla när du bor på en annan kontinent. Särskilt när det är vuxna människor. Lös själva, liksom!) 
  • Sluta jobba övertid, iallafall inte mer än vad jag tycker är roligt.
  • Kräva ändring på jobbet. Det är för mkt smått och jag vill inte det. Och funkar det inte: säga upp sig och jobba mot Sverige.
  • Unna mig "lyx" som besök hos nagelsalong eller massage som vardagsmat. För det är ju billigt här ändå, och vi har ju råd, och jag VILL ju. Varför måste jag "förtjäna" sånt och vänta med grejerna tills jag gjort ngt bra, typ "Gå ner 5 kg SEN så kanske" medan ryggen bara ömmar. 
Det får nog räcka. Vi tar ett gäng nya till årsskiftet, okej?

Inga kommentarer: