19 april 2007

like a rolling stone

jag är så van vid att pressa priser till det lägsta, göra ALLT själv för att spara in varenda liten slant och så hamnar man mitt i ett företag som gör vinst, ordentlig vinst, ett företag (som precis som andra företag) faktiskt lägger ut pengar. faktiskt köper bilder för fyratusen. faktiskt köper tröjor för tiotusen. för tio tusen kronor. TIO TUSEN. och jag tänker på att pappa köper sina tröjor bra mycket billigare när han köper dem en och en och nån helt annanstans jag tänker alldeles för mkt jag borde lära mig acceptera att saker o ting kan kosta, eller snarare de får kosta. ibland känns det som om de inte har något värde på pengar här, de bara 'ah, ba, okey ba, då köper vi det ba' och jag fick en licens till photoshop som om det ingenting precis ingenting herregud det är fugging typ sexsjutusen.

sjutusen plus tiotusen plus trettiotusen plus. plus plus.
hittills iår har jag fått dem att spendera minst femtiotusen.
FEMTIOTUSEN.
jag får ont i magenvid tanken.
det är typ vad jag tjänar på ett halvår.

jag måste bli deattached vid pengar.
men jag vill inte.
fanå.
jag borde jobba med nåt annat.

Inga kommentarer: