03 maj 2007

tjockdag

jag bara bloggar om vad jag äter. och inte äter. och mandariner (eller clementiner. liksom, vad är skillnaden?)

mitt liv går på rutin och jag gillar iofs rutin och så mkt rutin är det inte. samboskap (haha, boskap, that's us!) och inredningstankar i huvudet är det till ända, och det är fan finfint. och tv-spel, det är ganska mkt tv-spel just nu, och jobb i övrigt, jobb är fint. jobbet är fint.
jag älskar nog mitt liv ganska mkt just nu. det är liksom inget som inte stämmer.
eller jo, jag har lite för lite pengar.
det skulle vara skönt o tjäna lite mer. helst på de jobben jag har, inte mer nu. uhu.

men jag misstänker att jag aldrig kan nöja mig. aldrig kan nöja mig med att vara lycklig och imorse började det etsa sig fast i mitt huvud, viljan den där brännande känslan i magen och i bröstkorgen som bara gnager o gnager tills jag satt igång ett nytt projekt.
man skulle kunna tro att jag skulle nöja mig med de saker jag har för mig.
liksom, pick and choose:

1. jobb. 80% av veckan. ohmy.
2. jobb. typ 5 timmar i veckan.
3. jobbx2, just nu på is, men snart igen.
4. starta företag
5. få fart på ibland.se igen. flytta bloggen, göra nytt, fräscha till.
6. tapetsera. inreda. bebo.
7. ta körkort
8. lägga mer krut på illustrationerna. saknar dem.

seriöst. jag skulle kunna roa mig med det här. säkert i ett halvår, minst, utan en sekunds ledighet.
men nej, jag ska börja tänka på tidningar, o webbprojekt, och det ena och det andra.
jag lovar, om ett par veckor sitter jag där o filar på meningslösa texter och sätter dem med meningslösa bilder och gör sen inget med det.
inget alls.
tänk, ibland saknar jag till o med kaktus. iofs vet jag att det var pissigt mkt o göra, bara gav mig angst och man inte alls fick så mkt igen som jag skulle vilja. neh. men det är ändå bittersweet för det kändes liksom som om jag ÅSTADKOM nåt.
vafan åstadkommer jag nu.
iofs massa saker, men de räknas ändå inte.
på nåt vis.

fan, jag måste skärpa till mig.

Inga kommentarer: