11 mars 2008

we go to praha - part 1 - boende

eller tja. inte jag. inte än på ett tag iaf.

jag är beroende av prag. that's for certain. och idag sammanställde jag de viktigaste prag-tipsen till en kompis. och kom på att det här är inte första gången jag drar dem. så jag kanske lika bra ska få ner dem på pränt här så jag bara kan hänvisa nästa gång. tänk så skönt.

here it goes - part 1 - praha à stina


BOENDE
är inte jag så lysande på. de första gångerna jag var i prag hade jag turen att känna folk på ambassaden, så jag bodde flådigt i ambassadlägenhet (gång numero 2 med världens terass utanför rummet med helt galen utsikt över hela prag).

de senaste gångerna har jag bott på ett hostel. eller tja, framförallt i deras lägenheter (när de funnits). Det är särskilt billigt när man är 3-4 pers nämligen. Fördelen med detta stället är att det ligger jättebra och kostar inte mkt egentligen. De har även rum med två sängar och dusch, delad toalett, två sängar delad toalett och dusch osv, men det är lite torftigt.. Lägenheterna är fina, men det kanske inte är värt när man är två (66,7 euro per natt, dvs 33,35 euro person (t.o.m. sista mars)http://www.travelershostel.cz/en/hostels-apartments.php

utsikt från lägenhet. snedtak! pentry! badkar!


annars skulle jag nog tipsa o bara kolla på typ hotels.com efter ngt i er prisklass. prioritera: läget!! det är så galchet mycket skönare med något som ligger centralt på gångavstånd än att behöva tänka på tunnelbana, spårvagn eller taxi för att behöva ta sig tillbaka. det är också galet skönt att kunna ta sig tillbaka till rummet utan problem om man vill ta en paus på dagen.

Inga kommentarer: