03 januari 2008

i år ska jag:

  1. starta företag. finally!
  2. gå ner i vikt. jag är tjugofem snart, det räcker nu liksom. (jag är redan på väg)
  3. ha min första riktiga (betalda) semester och den ska vara frigging great!
  4. ta sjukt mkt lån (om lägenhetsköpet går vägen)
  5. rensa källaren (ja, det är ett årsprojekt. lika bra o göra det realistiskt, det lär ju inte hända på en helg)

men alltså, det är inte så mkt som jag vill ha gjort egentligen som är värt att skriva upp. jag vill ha skor som inte läcker också. och slänga massa grejer jag inte använder. rensa köksskåpen och måla om hyllorna (eller byta dem helt och hållet), men liksom, det här är TRIVIALA saker.

2006-2007 var åren då allt det där viktiga hände. då jag terapi-ade tills jag gillade läget och mig själv. då jag hittade pedro och the big l. då jag skaffade mig fast jobb med något jag först kände mig osäker över och sedan lärde mig hantera. jag är nöjd. med mig själv. stora grejen nu är bara magen, men det ordnar vi. det är redan på god väg. det ger mig liksom ändå inte konstant ångest, det är mest bara att jag vill känna att jag orkar o att jag är hälsosam o att jag inte hamnar som min morsa.

jag tänkte skriva på min personligaalmanacka.se "this is the year", men det missade jag. men det gör ju inget. det var ju förra året som var the year. nu har allt happened, jag är frigging nöjd och lycklig osv osv och nu är jag redo för resten av lifvet. L-O-V-E-L-Y!

2 kommentarer:

Anonym sa...

"pedro och the big l"... "OCH"??? Är det två skilda personer?

Anonym sa...

men du har ju redan gått ned massor i vikt. Du är verkligen jätteduktig.