23 augusti 2011

ett två tre BANG

Tisdag morgon. Igårkväll glömde jag mysdatorn på jobbet (hade Sverige-jobbs-skype-möte på morgonen. extrapengar ftw!) och blev sjukt ledsen när den inte var med hem. Hur ska jag då kunna kolla West Wing, va? va? Jag kompenserade duktigt med att lägga klart tråk-pusslet, dricka en Smirnoff Ice (på en måndag kväll? Herreminje osv) och laga rödbetor och chevre i ugn.

Senaste dygnets största höjdpunkt var dock detta: Att när vår lagade säng gick sönder igen. Alltså, vi hämtade den i lördags, och har icke gjort annat än att sova i den och imorse (när den pajade) satte sig Peter på min sängkant. Så nu måste vi hitta en snickare som fixar, förstärker och lagar.

På plussidan: vek alla mina nytvättade kläder igår. De luktade gott. Kände mig pepp och husmoderlig och lätt glad av att iallafall kunna hålla möglet på stånd. Det räcker med 3  slängda klädesplagg so far.

Nu: jobb. boom!

Inga kommentarer: