18 augusti 2011

friends 4-ever

det tog åtta månader, men nu, nu tror jag att jag har begynnelse till socialt liv. alltså, fatta häftigt. folk som man liksom kan kalla VÄNNER.

hemma efter att ha girls-only-hängt i storgrupp om 9 pers och 8 olika nationaliteter. Att det ska ta åtta månader för något sånt. Åtta månader innan det liksom känns på riktigt. Jag visste att det skulle bli svinjobbigt att flytta och inte ha någon, ingen alls, och bara plötsligt stå där med P och ha honom hngande runt sig dygnet runt, men det har varit hundra ggr värre och hundra ggr bättre.

Men nu står jag där. Med vänner. Och det är så himla häftigt men samtidigt så himla läskigt. För hur ska de kunna mäta sig med alla finaste vännerna hemma i sverige? Egentligen?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vet du I'm facebookgruppen ghanasvenskar??

Stina sa...

klart jag gor! ar medlem sen precis efter jag flyttade hit o ar van med en darifran, o stott pa nagra fler. inte sa mkt iofs. hur borjar man?