26 augusti 2011

Mästerkocken i flipflops

Jag borde för övrigt få något slags matlagningspris. Från att max koka pasta, steka lite sojakorv och langa fram ketchup har jag börjat "ta mat på allvar". Senaste veckan innehåller höjdpunkter som:

  • Lättstekt färsk grouper (vad är det för fisk på svenska) med mangosalsa och guacamole
  • Min nya standard morgonomelett med soltorkade tomater, vanliga tomater, ost och lite rödlök
  • Rödbetor och chèvre. Helt galet mycket av det.
  • Sen kan jag inte komma på nåt mer.
Men alltså, från att aldrig laga mat till att stå i köket i nån timme varje kväll (iofs ackompanjerad av West Wing på P's dator), det är helt galet. Helt galet.

Peter gnäller inte. Jag ser på något sätt fram emot när det vänder. Fatta vad mycket tid jag kommer ha till roliga grejer, typ... ehh... kolla på West Wing utan att laga mat samtidigt! 

Inga kommentarer: