08 oktober 2007

i don't think so, annie

det är för mkt. jag hinner inte med, huvudet hinner inte med, det snurrar, blandas, förvirras jag HINNER INTE MED.
bara på jobbet, bara på jobbet är det sjutton saker som ska göras samtidigt, sjutton olika grejer och jag blandar ihop, missar, gör listor som en hysterika, och de fylls på, med mer mer mer mer! och saker kommer in och min planering falerar och jag HINNER INTE MED.

och hemma, och oordningen och hinna städa tvätta diska laga mat göra matlåda kela med katter det tar för lång tid och träna för lång tid och sen ska jag jobba åt mamma, jobba åt henne och fixa imorgon är det informationsmöte för föräldrar jag ska hålla jag vet inte vad jag ska prata om ens vilken tid det är jag vet inte.
och festplanering och fixning och tid för att göra inbjudningar, testa, sätta, skriva, småkoda, samla bilder, fixa.
och egentligen ideell organisationen, byta webb, ta hand om webbhotell, byta, dra ner kostnader, uppdatera, göra bättre, på vilken tid då?och fan, vad händer när jag får webbjobbet snart, inte en kanske två, och sen fortsatt ströjobb åt skolan fortsatt kvällar helger kvällar helger.

andas.
en sak i taget.

och jag hatar att bo där ute, inte för att jag ogillar området eller lägenheten eller allt, jag ogillar läget jag ogillar att inte ha nära till allt, till alla, förenkla, förkorta, förbättra.
men det har inte med förorten att göra. det har med sthlm att göra. det vet jag ju.
och det kliar i fingrarna det gör mig arg och less och jag vill bort bort bort är TRÖTT PÅ DET HÄR NU. men det finns inget alternativ just nu, det vet jag ju. det är bara att bita ihop och acceptera. minst två år till. minst två år.

jag är så trött. jag orkar knappt hålla ögonen öppna och jag är så trött jag har ingen tid och igår satt jag bara satte mig i soffan kom inte upp det gick inte och fan, jag måste ta tag i mig, skära ner säga ifrån jag måste det jag vet.

idag ska jag ringa mamma och kräva bättre timlön.
faktiskt.
det är jag fanimig värd.

Inga kommentarer: