23 oktober 2007

sensmoral

jag tänkte jag skulle dra o träna en snabbis innan möte bland flashköken igårkväll. skitbra tänkte jag. kom iväg lite sent från jobbet och tänkte, vafan, jag tar bussen, det går asfort o så hinner jag utan probs, blir kanske 10 min sen, det gör inget.

yeah right.

sätter mig på bussen, pustar ut, tänker "nu är det lugnt. wiie". bussen åker. och sen stannar. och står där.

det tog 20 min att åka en busshållsplats. den tiden hade det tagit 5 min att gå. och hade jag gått hela vägen skulle jag redan vara på gymmet.

jag hade glömt att det var match på råsunda. HUR kan jag missa en sån grundläggande grej?
sensmoralen från den här lilla historien är följande:

åk ALDRIG buss till gymmet när det är match på råsunda.
kom nu ihåg det pojkar och flickor nästa gång ni funderar på samma sak.

Inga kommentarer: