30 oktober 2007

weekend to weekend - dust to dust

jag är ganska trött nu. jag skulle städat igårkväll, men det fanns liksom ingen ork kvar i kroppen. på vägen hem från stan så somnade jag fyra-fem ggr på pendeln. det säger ungefär allt.
ni får en sammanfattning:

torsdag 00.30
de ankom. ganska pigga och vid gott mod. jag var vaken, lite hyper. till sängs alldeles för sent.

torsdag 06.00
ringer klockan och det är dags att gå till jobbet. är på jobbet först, vid typ halv åtta. känns okej. går tidigt därifrån.

torsdag 17.00
hemma. andas. satt o stirrade på tvn. bytte om. en kvart senare satt vi på pendeln på väg in o möte upp the four flying scotsmen & the amazing americana.

torsdag 19.00
hockeyn börjar. dif-linköping. dif spelar såklart kasst och förlorar. jag bär min nya leksandströja.
torsdag 21.15-22.00
letar ngnstans att äta.

fredag ca 00.00
hemma. finally!

fredag 10.00
vaknade. ledig. lovely.

fredag 12.00
nåt sånt. äntligen på väg in till stan. historiska muséet here we come! (guldrummet var TOKtrist!)

fredag 15.45
mat på chutney. they LÖVED it. jag är en fugging brilliant sthlm tour guide. sådeså! vi dricker kvällens första alkohol

fredag 19.15
finlandsfärjan lämnar hamn

lördag 06.30
jag går o lägger mig efter att ha fått ett wake up call. jag har under kvällen: dansat, fått asset klämt på av tre (!) okända killar (FY FAN vilken köttmarknad, FY FAN vilken kvinns-syn!!), hånglat som fan med pietro (fast det kom han inte ihåg dan efter... o han gav ändå upp 01.20), pratat strunt med suz o fran o ryan o tittat på när greg blev graham och gick bananas (han var askalas o tappade bort sina skor under natten. han återfick dem dock senare), letat efter mat över hela färjan utan framgång samt suttit o pratat och tittat på vågor på morgonkvisten. bland annat.

lördag 10.00
jag vaknar och vandrar runt hela båtfan. ingen annan är vaken. (av mitt sällskap dårå). är chockerande nog INTE bakis!!

lördag 13.30
äter världshistoriens dyraste lunch. 239:- för en crap-buffé! fortfarande värt det. en hunger som aldrig tar slut!

lördag 14.15
går o lägger mig med pietro o sover i nån timme eller två

lördag 18.15
tillbaks i hamn. hem hem hem! funderar på det här med fest igen? är det verkligen värt?

lördag 21.15
nyduschad. trött. inser att vi inte ätit middag. inser att det inte blir nån fest. JÄTTETRÖTT. går o äter pizza o dricker EN (1) öl på sunkpizzahaket nära hemmet. lyxpizzahaket ville inte servera mat längre.

lördag 22.40
tekken 5-turnering. jag kickar rumpa!! eller nåt. ganska iaf. eller lite åtminstone?

söndag 00.10
eller nåt sånt. alla ger upp o sover. utom jag. jag sitter o kollar resepriser till typ honolulu och mongoliet.

söndag 10.00
vakna. frukost. har glömt bort att ändra klockan.

söndag 11.00
greig kommer tbaks efter att ha gjort sina suspekta kung fu-övningar på gräsmattan nära huset.

söndag 13.??
vi drar in till stan. ryan shoppar skor. suz lämnar tbaks grejer på hm. vi fikar på sunkhak i gamla stan för att kaffekoppen är knökfyllt. vi vandrar tbaks o pietro kör dem till skavsta.


sen åkte jag hem.
jättetrött.
det var tomt hemma. nästan lite för tomt.

fotbad + fila + nagellack på fila vanliga naglar, raka ben + toblerone.
ohmy.

ikväll är det festfix igång.
om det fortsätter i samma takt vet jag inte riktigt hur jag ska palla nästa helg...

Inga kommentarer: