08 oktober 2007

it's all about the money

alltså. nu vill vi åka till NY. klart vi vill det. åh. jätteklart.
det kostar pengar. boende är kanske lugnt. det kollar pietro as we speak (eller snarare har han mailat och väntar på svar).
men det kostar pengar.

och vi sparar ju till bostadsrätt, eftersom frigging området fått för sig att HEY - varför ska vi bo i HYRESRÄTT längre, det är ju inte STATUS!!
äh. fatta jag vill bo i min jävla hyresrätt ett tag till, o dra till NY och känna mig kool och shoppa lite UTAN att få angst att "oj oj oj, hur ska det NU GÅ när vi ska betala våra månatliga payments till banken", hello lyxfällan liksom.
jag vill tugga på kakan och sen ha den kvar. BÅDEOCH. pretty please?

om jag tar på mig ett halvtidsjobb utöver mitt heltids, jaa, då har jag råd!!
äh. som sagt. vi börjar med att kräva löneökning från mor. inte så mkt pengar, men väl 1500 efter skatt i månaden istället för 1000. det är en början. och jag har klurat ut att de banne mig har helt OK med pengar, så LITE mer är jag väl värd. sådeså!

här får ni en favorit i repris. oh we do miss her. även om hon försökte hälla cola innanför mina byxor. eller kanske just därför. the one and only siri anna maria.

Inga kommentarer: